Huisregels

Behandelbeleid:
In onze praktijk werken wij met meerdere tandartsen en krijgt u een vaste behandelaar. In geval van een spoedbehandeling kan het voorkomen dat u een andere tandarts ziet.

Bij ons staat preventie zorg hoog in het vaandel. Dit betekent voor onze patiënten dat ze onze praktijk minimaal 2 keer per jaar bezoeken en naast de tandarts ook op indicatie gezien worden door een preventie assistent of mondhygiënist.

Wij maken altijd direct aan de receptie een vervolgafspraak. Indien dit niet lukt blijven wij u hieraan herinneren.

Uw afspraak en aanwezigheid:

Wij streven ernaar op tijd te werken en verzoeken u op het afgesproken tijdstip aanwezig te zijn. Het kan voorkomen, dat de tandarts iets verlaat is, bijvoorbeeld door een spoedgeval. Wij vragen hiervoor uw begrip.
De receptioniste zal u over vertraging langer dan 10 minuten informeren. Als u niet langer kunt wachten dan krijgt u de mogelijkheid een andere afspraak te maken.

Ongeveer een week vóór uw geplande afspraak krijgt u een herinnering per e-mail van ons. Dit is een aanvullende service. U blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van uw afspraak/afspraken. Aan het niet ontvangen van een herinnering per e-mail zijn geen rechten te ontlenen.

Afspraken annuleren of verzetten:

Voor uw afspraak wordt tijd gereserveerd in onze planning. Mocht u tóch verhinderd zijn verzoeken wij u uiterlijk 48 uur van te voren telefonisch contact met ons op te nemen. Alleen dan kunnen wij de afspraak kosteloos voor u verzetten.
Heeft u een afspraak op maandag? Dan verzoeken wij u om uiterlijk vrijdag vóór 10 uur uw afspraak telefonisch te verzetten of annuleren.

Annuleert of verzet u de afspraak te laat of komt u niet opdagen? Dan zijn wij helaas genoodzaakt de gereserveerde tijd bij u in rekening te brengen. Het bedrag dat u betaalt, is afhankelijk van de geplande behandeling en wordt niet vergoed door uw zorgverzekeraar. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) heeft bepaald dat er voor niet nagekomen afspraken kosten in rekening mogen worden gebracht bij u. Dit betreft een vergoeding voor de praktijkkosten tijdens uw afwezigheid.

Indien u aansluitend meerdere malen uw afspraak niet nakomt (zonder te annuleren) of meer dan 3 jaar niet in de praktijk geweest bent en u niet reageert op onze oproep, concluderen wij dat u geen gebruik meer wilt maken van onze zorg en schrijven wij u met kennisgeving uit ons bestand om zo ruimte te maken voor nieuwe patiënten die wel van onze zorg gebruik wensen te maken.

Medische gegevens en medicijngebruik:

Voor het veilig verlopen van eventuele behandelingen is het van groot belang dat uw medische gegevens bij ons bekend zijn. Wij gaan hier uiteraard vertrouwelijk mee om.
Wilt u zo vriendelijk zijn ons te informeren over eventuele ziekten en medicijngebruik. Voor een goed en volledig overzicht kunt u uw actuele medicatielijst opvragen bij uw apotheek.

Wijzigingen van uw gegevens:

U bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van wijzigingen van uw adresgegevens, e-mail adres, medicijngebruik, gezinssituatie of zorgverzekeraar. Veranderingen van uw algehele gezondheid en eventuele medische behandelingen kunnen invloed hebben op de mond.

Verwijzen:

Tandartspraktijk Oskam heeft goede relaties met kundige specialisten. Indien nodig kunnen wij u verwijzen voor behandelingen op het gebied van endodontologie, parodontologie, implantologie, orthodontie, kaakchirurgie en angst.

Kosten:

Wij vinden het belangrijk zo transparant mogelijk te zijn over de kosten van een eventuele behandeling. Bij kosten hoger dan €250 ontvangt u altijd een begroting. Indien u bij lagere bedragen ook een begroting wenst te ontvangen kunt u dit aan ons doorgeven.

Indien u onder bewind staat bent u verantwoordelijk dit vooraf aan ons door te geven. De kosten moeten altijd ter goedkeuring aan uw bewindvoerder worden voorgelegd. Voor grote behandelplannen of bij het vervaardigen van protheses vragen wij de begroting te ondertekenen ter akkoord. De bedragen op de begroting zijn een indicatie. Wijzigingen in het behandelplan en tariefswijzigingen zullen indien nodig worden doorgevoerd.

Wilt u vooraf weten wat u vergoed krijgt bij uw zorgverkeraar adviseren wij u om zélf contact op te nemen met uw zorgverzekeraar gezien de verschillen in verzekeringen.
                                                           

Betaalvoorwaarden en Infomedics:

Infomedics verzorgt voor ons het versturen en incasseren van onze rekeningen. Krijgt u een rekening van Infomedics? Dan gelden daarvoor de betaalvoorwaarden van Infomedics. U heeft 30 dagen om de rekening te betalen. Lees de volledige betaalvoorwaarden op de website van Infomedics.

indien u een aanvullende tandartsverzekering heeft declareert Infomedics eerst bij uw zorgverzekeraar. Het eventuele restbedrag ontvangt u middels een digitale nota van Infomedics via een beveiligde e-mail. Mocht u de nota’s liever per post willen ontvangen dan kunt u dit aan ons laten weten.

Wanneer u niet verzekerd bent dient u direct aan de receptie te pinnen. Uitzondering hierop zijn patiënten met een volledige prothese (kunstgebit). Volledige protheses vallen gedeeltelijk onder de basisverzekering. Houdt u hierbij rekening dat wij geen contracten hebben met zorgverzekeraars.

Met vriendelijke groet,

Tandartspraktijk Oskam